28 Şubat 2012 Salı

Sodalı Hamur Kızartması (Şelame)



Malzemeler:
1 Su bardağı yoğurt
1 Su bardağı su
Tuz
1 çay kaşığı karbonat
Aldığı kadar un.
Kızartmak için sıvı yağ



Yapılışı:
1 su bardağı yoğurt, su ve karbonat karışımına un eklenerek  hamur yoğrulur. Vakit varsa hamur biraz dinlendirilir. Hamur dan koparılan parçalar oklava yardımıyla açılır. İstenirse kurabiye kalıplarıyla şekilli ya da kare kare kesilir. Yağda kızartılır. Kızartmayı derin kızartma tenceresinde yaparsanız daha güzel kabarırlar. Özellikle Kahvaltılarda ve 5 çayında yanında peynir, zeytin, domates ile  çok güzel gider. 




Çok Manidar bulduğum bu karikatürü de paylaşmak istedim.

9 yorum:

  1. günaydıııınn:))ellerine sağlık canım gerçekten enfess görünüyorlar..selam ve dua ile kal...

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor, şekillerine bayıldım.
    Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. CANIM BEN GELDİM
    BENİM OĞLUMUN EN SEVDİĞİNİ
    YAPMIŞSIN
    MAHARETLİ ELLERİNLE ÇOK GÜZEL KABARMIŞ
    MUHABBETLE CANIM
    ELLERİNE SAĞLIK
    :)

    YanıtlaSil
  4. hamur kızarmasını çok severim yaparımda ama böyle hiç denememiştim,eline sağlık olsun...

    YanıtlaSil
  5. hamur kızartmasını çok severim arkadaşım ellerine sağlık.
    karikatürede bayıldım. :))

    YanıtlaSil
  6. Şeliyle çok şirin olmuşlar, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. ben az önce senden gördüm bunu yaptım çok güzel oldu :)) ben oklavayla açtıktan sonra arasına peynir koydum bir kat daha yufka koydum öyle kestim şekillerle çok kabardı birde çok oldu bir küçük tepsi doldu:))

    YanıtlaSil
  8. Aradigim bir tarifti gercekten guzel gorunuyorlar elinize saglik

    YanıtlaSil
  9. şekilli çok güzel görünüyor şimdi ben de yapacağım :) :) :)

    YanıtlaSil