24 Mart 2012 Cumartesi

Kırmızı Gül Tatlısı

Şekerpare tadında ama muhteşem görüntüde gül tatlısı. 

Malzemeler

1 yumurta
1 paket oda sıcaklığında margarin
10 çorba kaşığı pudra şekeri
4 kaşık irmik
1 paket kabartma tozu
4 su bardağı kadar un
1 çay kaşığı gıda boyası
Şerbeti için
4 su bardağı şeker
4 su bardağı su







Önce şerbetimizi kaynatıyoruz ki, soğuk şerbeti fırından çıkan sıcak tatlıya dökeceğimiz için soğusun. Sonra tüm malzemelerimizi karıştırarak yumuşak kıvamlı bir hamur elde ediyoruz. Merdane yardımıyla 3-4 cm kalınlığında açılan hamurumuzdan bardak yardımıyla daireler çıkartıyoruz. Dört adet daireyi yarıları üst üste gelecek şekilde diziyoruz. Rulo şeklinde sarıldıktan sonra ikiye kesiyoruz. Hazır olan güllerimizi tepsiye dizdikten sonra 200 derecede kızgın fırına kyup 20-25 dakika kadar pişiriyoruz ve soğuyan şerbetimizi döküyoruz.

Ve tarifimi 73. hafta porslen demlik çay saati etkinliği için gelibolu17 arkadaşıma gönderiyorum

24 yorum:

  1. CANIM ELLERİNE SAĞLIK
    BENDE BU TATLININ BİR ANISI VAR
    15 SENE ÖNCE İLK YEĞENİMDEN YEDİM VE HAYRAN OLDUM ÇOK LEZİZ VE GÖZE HİTAP EDEN TATLI
    ELLERİNE SAĞLIK
    :))
    ŞERBETİNİ SU YAZ UN YAZMIŞSIN.

    YanıtlaSil
  2. valla hafta sonu bu tatlılar harika geldi bana,çok beğendim gülleride çok severim tatlısınıda yemek istiyorum ilk fırsatta yapacağım bende :) çok teşekürler ellerine sağlık,şimdi burda http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2012/03/krmz-gul-tatls.html yayında bu güzel tatlıların gene bekliyorum,selamlar :)

    YanıtlaSil
  3. Benimde yakında böyle şık bir tatlı yapmaya ihtiyacım olacak gibi.Hemen tekrar uğrayıp baka baka yapacağım. Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Birde kaç tane çıkıyor bundanki. Az değilmi. Fırın yaktığımıza değsin ölçüyü 2 ye katlarsak tat değişmez değilmi?.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölçüyü ikiye katlarsanız tadı değişmez ama bir ölçüden 35 civarı çıkıyor bereketli bir tatlı.

      Sil
  5. ama çok şeker görünüyor ,tadını bilmiyorum ama görselliği süperrr ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. görüntüsü harika tam gül olmuş ellerine emeklerine sağlık....

    YanıtlaSil
  7. en hakiki gül tatlısı:)çok şeker görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. selamlar arkadaşım ellerine saglık kırmızı gül tatlısı elde örgü güllere benziyo bende istiyoru yöresel lezzetler etkinligime böyle güllü çiçekli desenli bir tarif hayran kaldım

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel bir görüntü bu :) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Harika görünüyor,insan yemeye kıymaz..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.
    Takibindeyim

    YanıtlaSil
  11. Harikaaa, güllere kırmızı çok yakışmış :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Şahane, başka kelime bulamadım.Hemen yapıyorum.

    YanıtlaSil
  13. ayyy bayıldım ben bunlaracanım.harika olmuşlar.kırmızı kırmızı süper görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. çok güzel görünüyor, tadıda güzeldir eminim. deneyeceğim. elinize sağlık.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. allahımm..
    messt oldumm gülümm.
    nasıl güzell bir görüntü:)
    ellerine sağlık..
    sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  16. Ay,ben bu kırmızı güllere bayıldım. Aslını da çok severim. Görüntüsü süper olmuş. Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  17. Gıda boyası kullanmadan denemiştim. Tadı gerçekten nefisti. Ama böyle kırmızı kırmızı ayrı bir güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. çok güzel olmuş ellerine sağlık arkadaşım,ama ben böyle renkli renkli yiyemem.

    YanıtlaSil
  19. Sizin bahçede güller erken açmış:)) Ellerinize sağlık, gerçek gül gibi görünüyor, afiyet olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba tarifleriniz harika. gül tatlısını çok severim ama gıda boyalı yapmadım hiç.Gerçek gül gibiler ellerinize sağlık
    bende bloguma beklerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  21. Öncelikle böyle bir blok oluşturduğunuz için sizlere teşekkür ederiz dell dizüstü yedek parça olarak paylaşımlarınızın devamını ve kolaylıklar diliyoruz.

    YanıtlaSil
  22. Tarifleriniz çok güzeller

    YanıtlaSil